Flagowy model z aplikacją WIFI, wyświetlaczem i precyzyjną regulacją prądu – maksimum kontroli i mobilności.
Kompaktowa ładowarka z wyświetlaczem, uchwytami i torbą – prosta obsługa i pełna wygoda na co dzień
Wytrzymały model z ekranem, torbą – niezawodna ładowarka do codziennego użytku i podróży
Dacia Spring to jeden z najtańszych samochodów elektrycznych w Europie. Wersja Electric 45, dostępna od 2024 r., ma nominalny akumulator 26,8 kWh, z czego użyteczne jest ok. 25 kWh. Dzięki niewielkiej masie (ok. 1009 kg) i kompaktowym wymiarom Spring oferuje realny zasięg około 165 km według EV‑Database. Ładowarka pokładowa obsługuje moc do 6,6 kW AC, a złącze CCS umożliwia szybkie ładowanie DC do 34 kW.
Spring można ładować w domu, w pracy lub na publicznych stacjach. Tabela poniżej pokazuje czasy ładowania przy różnych mocach:
Spring ma jednofazową ładowarkę pokładową o mocy 6,6 kW, dlatego nie ma sensu stosować zbyt mocnych trójfazowych ładowarek. Zamiast tego efektywne ładowanie w domu zapewnią nasze przenośne ładowarki o mocy 7,4 kW (model Q74) lub 3,7 kW (model P35), które w pełni wykorzystują możliwości pokładowej ładowarki. Urządzenia 11 kW i mocniejsze nie przyspieszą ładowania, bo samochód i tak ogranicza pobór do 6,6 kW - w dodatku w przypadku ładowania tego auta ładowarką 11 kW, osiągniemy moc ładowania na poziomie 3,7 kW, ze względu na to, że aktywna będzie tylko 1 faza.
Maksymalne wykorzystanie ładowarki pokładowej: przenośna ładowarka Q74 z serii Q oferuje regulowaną moc od 6 do 32 A, dzięki czemu jednofazowo dostarcza do 7,4 kW. Pozwala to w pełni wykorzystać pokładową ładowarkę Springa (6,6 kW) i naładować samochód w ok. 4,5 h. Dla osób korzystających z gniazdka 230 V dostępny jest kompaktowy model P35 o mocy 3,7 kW (16 A), który ładuje nieco wolniej, ale wystarczy do codziennych podróży.
Szeroki zakres zastosowań: oba modele są dostarczane z 6‑metrowym kablem Type 2; wersja P35 podłącza się do zwykłego gniazdka 230 V, natomiast Q74 korzysta z gniazda CEE32A (tzw. „siłowego”).
Regulacja mocy i harmonogram: oba urządzenia posiadają wielofunkcyjny wyświetlacz 2,4 ″; w modelu Q74 możliwa jest płynna regulacja prądu w zakresie 6–32 A oraz ustawienie harmonogramu ładowania za pośrednictwem aplikacji Tuya Smart. Model P35 umożliwia wybór natężenia (8/10/13/16 A) i opóźnienie startu o 1, 2, 5 lub 8 godzin.
Zdalne sterowanie: model Q74 posiada łączność Wi‑Fi i Bluetooth oraz współpracuje z aplikacją Tuya, co pozwala sterować ładowarką z dowolnego miejsca i integrować ją z systemem smart‑home. Model P35 nie ma modułu Wi‑Fi, ale jego ustawienia można zmieniać bezpośrednio z panelu sterującego.
Bezpieczeństwo: obie ładowarki posiadają inteligentny układ sterujący, który monitoruje i koryguje błędy podczas ładowania. Zapewniają ochronę przed przeciążeniem, przepięciem, spadkiem napięcia, prądem upływowym, brakiem uziemienia i przegrzaniem oraz mają odporność IP65/66, dzięki czemu mogą pracować na zewnątrz.
Ładowarka przenośna Q74 (7,4 kW): podłączona do gniazda CEE32A dostarcza maksymalnie 7,4 kW (1 faza). W przypadku Springa moc zostanie ograniczona do 6,6 kW, dzięki czemu naładowanie akumulatora od 0 do 100 % trwa około 4,5 h.
Ładowarka przenośna P35 (3,7 kW): używa zwykłego gniazdka 230 V i ładuje mocą do 3,7 kW, co przekłada się na czas ładowania pełnego akumulatora w zakresie 8–9 h.
Mocniejsze wallboxy (11 kW i 22 kW): dla Dacii Springa nie skrócą czasu ładowania, ponieważ samochód ogranicza pobieraną moc do 6,6 kW. W przypadku ładowania 11kW ładowarką samochód będzie osiągał 3,7 kWh, zaś w przypadku 22 kW ładowarki moc będzie wynosiła 6,6 kW. Ich zaletą jest jednak możliwość wykorzystania w przyszłości z pojazdami o większej ładowarce pokładowej.
Wersje Springa wyposażone w złącze CCS umożliwiają szybkie ładowanie prądem stałym. Na stacji 50 kW pojazd przyjmie maksymalnie 34 kW, dzięki czemu doładowanie od 10 do 80 % zajmuje około 38 minut.
Dacia Spring ma niewielki akumulator i jednofazową ładowarkę pokładową 6,6 kW. Do codziennego użytkowania najlepiej sprawdzą się nasze przenośne ładowarki: kompaktowy model P35 o mocy 3,7 kW, który można podłączyć do zwykłego gniazdka, oraz bardziej zaawansowany model Q74 o mocy 7,4 kW z funkcją regulacji prądu i łącznością Wi‑Fi. Obie ładowarki pozwalają w pełni wykorzystać możliwości samochodu i zapewniają bezpieczne, wygodne ładowanie. Mocniejsze wallboxy 11 kW i 22 kW nie przyspieszą ładowania tego modelu, ale mogą być dobrą inwestycją, jeśli w przyszłości planujesz auto z większą ładowarką pokładową.
4.6 / 5.0
(5) 5 suma recenzji
4.5 / 5.0
(2) 2 suma recenzji
Sprawdź najnowsze artykuły i dowiedz się więcej o naszych ładowarkach oraz o tym, jak ich prawidłowo używać.
Coraz więcej firm decyduje się na samochody elektryczne. Są ciche, oszczędne i ekologiczne. Ale pojawia się pytanie: co zrobić, gdy chcesz ładować służbowe auto w domu ale otrzymać zwrot od...
Coraz więcej przedsiębiorców, także prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą, stawia na nowoczesne i oszczędne rozwiązania – jednym z nich jest samochód elektryczny w firmie. W przypadku aut spalinowych sprawa jest prosta...
Nasz najnowszy spot wywołołuje burzę – i świetnie. Bo chcieliśmy, żebyście się zatrzymali. Wzięliśmy kontrowersyjną postać, żeby porozmawiać o czymś, co dotyczy nas wszystkich: o odpowiedzialności na drodze. Pełna moc...
Nie jesteś pewny jaka ładowarka pasuje do Twojego auta? Zapytaj nas o dobór ładowarki wypełniając formularz