ładowarka do BMW iX1

Czym naładuję samochód BMW iX 1

Krótki opis samochodu

BMW iX1 to kompaktowy SUV klasy premium z napędem elektrycznym, dostępny w wersjach eDrive20 i xDrive30. Samochód wyposażony jest w akumulator o pojemności nominalnej 66,5 kWh, z czego użyteczne jest około 64,7 kWh. Dzięki zaawansowanej aerodynamice i wydajnemu układowi napędowemu iX1 oferuje realny zasięg około 375 km według EV-Database. Mimo masy własnej wynoszącej ok. 2 010 kg, auto zachowuje dobre osiągi i niskie zużycie energii, szczególnie w cyklu miejskim.

Ładowarka pokładowa obsługuje moc do 11 kW AC (opcjonalnie 22 kW), a złącze CCS umożliwia szybkie ładowanie prądem stałym z mocą do 130 kW. Dzięki temu uzupełnienie energii od 10 % do 80 % zajmuje około 29 minut na odpowiednio szybkiej stacji ładowania.

Tryb ładowania Moc Liczba faz Czas 0-100 %
Gniazdko 230 V 2,3 kW 1 faza ok. 28 h
Ładowarka 3,7 kW 3,7 kW 1 faza ok. 17 h
Ładowarka 7,4 kW 7,4 kW 1 faza ok. 9 h
Ładowarka 11 kW (AC) 11 kW 3 fazy ≈ 6,5 h
Ładowarka 22 kW ograniczone do 11 kW (auto 11 kW) 3 fazy ≈ 6,5 h
Szybkie ładowanie DC (CCS) 130 kW DC 10-80 % w ≈ 29 min

Opcje ładowania

Ładowanie modelu BMW iX1 odbywa się za pomocą wbudowanej ładowarki pokładowej o maksymalnej mocy 11 kW. Oznacza to, że samochód korzysta z trójfazowego ładowania AC, co sprawia, że najlepiej współpracuje z domowymi wallboxami 11 kW oraz publicznymi stacjami AC o tej samej mocy. W wybranych wersjach dostępna jest także opcjonalna ładowarka pokładowa 22 kW, pozwalająca skrócić czas ładowania na stacjach trójfazowych. W razie potrzeby iX1 można również ładować z gniazdka 230 V lub za pomocą przenośnych ładowarek o mniejszej mocy.

Co zyskujesz dzięki przenośnym ładowarkom AmperePoint?

BMW iX1 ma trójfazową ładowarkę pokładową o mocy 11 kW, dlatego w pełni wykorzysta potencjał domowych lub firmowych ładowarek trójfazowych. Do efektywnego ładowania w warunkach domowych idealnie sprawdzą się nasze ładowarki Q11 (11 kW) oraz P11 (11 kW), które umożliwiają pełne ładowanie akumulatora w czasie około 6–7 godzin. W przypadku wersji wyposażonych w opcjonalną ładowarkę pokładową 22 kW, najlepszym wyborem będzie model Q22 (22 kW), który pozwoli skrócić czas ładowania o połowę. Zastosowanie ładowarek o mniejszej mocy, np. jednofazowych 3,7 kW czy 7,4 kW, będzie skutkowało dłuższym czasem ładowania, ponieważ samochód w pełni wykorzystuje moc jedynie na trzech fazach.

Pasujące modele do BMW iX 1

Jak szybko naładuję BMW iX 1

Ładowarka przenośna Q11 (11 kW): podłączona do gniazda CEE16A lub CEE32A (3 fazy) dostarcza maksymalnie 11 kW, co pozwala w pełni wykorzystać możliwości pokładowej ładowarki BMW iX1. Przy tej mocy naładowanie akumulatora od 0 do 100 % trwa około 6,5 h. To optymalne rozwiązanie do codziennego ładowania w domu lub pracy, zapewniające równowagę między czasem ładowania a kosztami instalacji.


Ładowarka przenośna P11 (11 kW): korzysta z trójfazowego zasilania 400 V i ładuje z mocą do 11 kW, dzięki czemu uzupełnienie energii od 0 do 100 % zajmuje około 6,5 h. Jest to kompaktowe i mobilne rozwiązanie dla użytkowników, którzy potrzebują elastyczności i możliwości ładowania w różnych lokalizacjach, bez utraty pełnej mocy ładowania.


Ładowarka przenośna Q22 (22 kW): przeznaczona dla wersji BMW iX1 wyposażonych w opcjonalną pokładową ładowarkę 22 kW. W takim przypadku pełne ładowanie akumulatora zajmuje około 3,5 h. Dla wersji z ładowarką 11 kW moc ładowania zostanie ograniczona do 11 kW, co nadal zapewnia szybkie i efektywne ładowanie.


Ładowarki o mniejszej mocy, takie jak jednofazowe 3,7 kW czy 7,4 kW, również mogą być używane do ładowania BMW iX1, jednak ze względu na trójfazową konstrukcję pokładowej ładowarki spowodują znaczące wydłużenie czasu ładowania. Dlatego rekomendowane jest korzystanie z urządzeń trójfazowych, które w pełni wykorzystują możliwości systemu ładowania pojazdu.

Podsumowując

BMW iX1 ma trójfazową ładowarkę pokładową o mocy 11 kW, co pozwala na szybkie i efektywne ładowanie zarówno w domu, jak i w pracy. Do codziennego użytkowania najlepiej sprawdzą się nasze przenośne ładowarki: kompaktowy model P11 o mocy 11 kW, który można łatwo podłączyć do gniazda trójfazowego, oraz bardziej zaawansowany model Q11 o mocy 11 kW z funkcją regulacji prądu i łącznością Wi-Fi. Obie ładowarki pozwalają w pełni wykorzystać możliwości pokładowej ładowarki BMW iX1 i zapewniają bezpieczne, wygodne ładowanie w każdych warunkach. Dla wersji wyposażonych w opcjonalną ładowarkę 22 kW idealnym wyborem będzie model Q22, który skróci czas ładowania o połowę. Z kolei słabsze urządzenia jednofazowe, np. 3,7 kW lub 7,4 kW, nie wykorzystają pełnego potencjału samochodu i znacząco wydłużą czas ładowania.

(FAQ) Najczęściej zadawane pytania

Jaką ładowarkę wybrać do mojego samochodu elektrycznego lub hybrydy typu plug-in?

Wybór ładowarki zależy od specyfikacji pojazdu, takich jak maksymalnej mocy prądu przemiennego obsługiwanej przez auto, liczby faz (jednofazowa lub trójfazowa) i typ złącza (zwykle Type 2 w Europie). Pojazd jednofazowy będzie używał tylko jednej fazy ładowarki trójfazowej. Przed zakupem sprawdź maksymalne ładowanie AC swojego samochodu lub skontaktuj się z nami – chętnie pomożemy Ci w doborze odpowiedniego sprzętu.

Czy mogę naładować samochód elektryczny, korzystając ze standardowego gniazdka elektrycznego?

Tak, ale ta metoda ma swoje ograniczenia. Ładowanie ze standardowego gniazdka 230 V pozwala uzyskać maksymalnie prąd 16A, co odpowiada około 3,7 kW. Niektóre pojazdy, zwłaszcza hybrydy typu plug-in nie obsługują szybszego ładowania (czasami mogą obsługiwać 32A, co daje 7.4 kW).

Ile czasu zajmuje ładowanie samochodu elektrycznego?

Czas ładowania zależy od pojemności akumulatora, mocy ładowarki i rodzaju prądu (AC/DC). Z reguły samochód z baterią  50 kWh i ładowarką 11 kW naładuje pojazd w około 50 ÷ 11 = 4,5 godziny. Jest to szacunek, który może się różnić na podstawie takich czynników, jak wydajność ładowarki pokładowej samochodu, stanu akumulatora i temperatury otoczenia.

Czy ładowanie w domu jest tańsze niż ładowanie na stacjach publicznych?

Tak, ładowanie w domu jest zazwyczaj bardziej ekonomiczne. Średni koszt energii elektrycznej w Polsce waha się od 0 (np. panele słoneczne) do 1 zł/kWh, co daje koszt jazdy 100 km w cenie około 0–15 zł. Koszty stacji publicznej mogą się wahać od 1,50 zł/kWh do 3,50 zł/kWh lub więcej, w zależności od operatora i sposobu ładowania.

Czy potrzebuję specjalnego pozwolenia, aby zainstalować ładowarkę w domu?

W domach jednorodzinnych zwykle nie jest wymagane specjalne pozwolenie, ale to dobry pomysł skonsultować się z elektrykiem, aby zapewnić zgodność z przepisami i bezpieczeństwo swojego domu. W budynkach wielorodzinnych, może być wymagana zgoda spółdzielni mieszkaniowej lub zarządcy budynku.

Czy ładowanie samochodu elektrycznego podczas deszczu jest bezpieczne?

Tak, wszystkie nasze ładowarki posiadają certyfikat ochrony przed wodą i wilgocią (IP65, IP66 – zależnie od modelu).

Czy mogę używać przedłużacza do ładowania samochodu elektrycznego?

Nie zaleca się używania przedłużaczy do ładowania samochodów elektrycznych. Standard przedłużacza może nie obsługiwać dużych obciążeń, co może prowadzić do przegrzania lub nawet podpalenia. Jeśli musisz użyć przedłużacza, powinien być on specjalnie zaprojektowany do dużych mocy i powinien spełniać odpowiednie standardy jakości i być zatwierdzony przez producenta ładowarki.

Powrót do blogu