BMW iX1 - Charging: Which Charger to Choose?

BMW iX1 - Ładowanie: Którą ładowarkę mobilną wybrać?

BMW iX1 to pierwszy elektryczny SUV BMW w segmencie kompaktowym. Zadebiutował w 2022 roku jako elektryczna wersja popularnego X1. Dostępny w dwóch wersjach: tańszej eDrive20 (FWD) i szybszej xDrive30 (4x4). Ten przewodnik pomoże Ci zrozumieć, jak efektywnie ładować iX1 w domu i w trasie oraz jaki ładowarkę wybrać.

Wersje BMW iX1

Bateria (netto)MocNapędZasięg WLTPCena od
iX1 eDrive2064,7 kWh204 KMFWD431-473 km~27 000 €
iX1 xDrive3064,7 kWh313 KM4x4417-439 km~31 500 €

Kluczowe różnice:

eDrive20: napęd na przednie koła (FWD), wolniejszy (8,6 s do 100 km/h), lepszy zasięg, tańszy

xDrive30: napęd 4x4, szybszy (5,6 s do 100 km/h), krótszy zasięg, droższy

Ładowanie: Obie wersje mają identyczne parametry – AC 11 kW (opcja 22 kW), DC 130 kW

Specyfikacje ładowania

Ładowanie AC (prąd przemienny)

Standardowa moc: 11 kW
Opcjonalna moc: 22 kW (dodatkowa opłata ~600 €)
Złącze: Type 2
Gdzie: dom, praca, parkingi publiczne

Czasy ładowania 0-100% (11 kW):

  • BMW iX1 (64,7 kWh): ~6 godzin

Czasy ładowania 0-100% (opcjonalnie 22 kW):

  • BMW iX1 (64,7 kWh): ~3 godziny

Czy warto dopłacać za 22 kW?
Tylko jeśli często ładujesz na publicznych stacjach AC 22 kW (hotele, centra handlowe, parkingi biurowe) lub masz w domu instalację 3-fazową 32A – tzw. duże gniazdko przemysłowe.

Ładowanie DC (prąd stały)

Maksymalna moc DCCzas 10-80%Gdzie
iX1 xDrive30130 kW~29 minstacje publiczne 50-150 kW

Złącze: CCS2 (combo)

Krzywa ładowania:

  1. 10-40% baterii: 115-120 kW
  2. 40-60% baterii: 90-100 kW
  3. 60-80% baterii: 60-80 kW

Kluczowa cecha: iX1 ma podgrzewanie baterii – jeśli w nawigacji wjedziesz na stację DC, samochód automatycznie podgrzewa baterię na 30 km przed zatrzymaniem.

Gdzie jest port ładowania?

Lokalizacja: Z tyłu, w prawym nadkolu (tam, gdzie w samochodach spalinowych byłby wlew paliwa)

Złącze: Typ 2 (AC) i CCS2 (DC) w jednym gnieździe

BMW iX1 ma ładowarkę pokładową AC 11 kW (standard) lub 22 kW AC (opcjonalnie za ~600 €).

Q11 lub P11 – mobilne ładowarki 11 kW

Dla wersji standardowej (ładowarka pokładowa 11 kW):

Czasy ładowania:

  • BMW iX1 (64,7 kWh): ~6 godzin 0-100%

Różnica między Q11 a P11:

  • Q11 – wersja z adapterami, aplikacja mobilna
  • P11 – niższa cena, ładowanie z gniazdka przemysłowego 16A

Wymagania: instalacja 3-fazowa 16A (czerwone gniazdo CEE)

Jeśli nie możesz się zdecydować: Wybierz Q11 z adapterami – maksymalna elastyczność.

👉 Q11 – przenośna ładowarka 11 kW

👉 P11 – przenośna ładowarka 11 kW

Q22 – mobilna ładowarka 22 kW 🚀

Dla wersji z opcjonalną ładowarką pokładową 22 kW:

Czasy ładowania:

  • BMW iX1 (64,7 kWh): ~3 godziny 0-100%

Kiedy wybrać?

✅ Dopłaciłeś za ładowarkę pokładową 22 kW w iX1

✅ Masz lub możesz zainstalować instalację 3-fazową 32A w domu

2× szybsze ładowanie niż 11 kW

✅ Pełne wykorzystanie opcjonalnej ładowarki pokładowej

Wymagania: instalacja 3-fazowa 32A (czerwone gniazdo CEE 32A)

Nasza rekomendacja: Jeśli dopłaciłeś za ładowarkę 22 kW w iX1 i masz odpowiednią instalację – Q22 to doskonały wybór. Skracasz czas ładowania o połowę.

👉 Q22 – przenośna ładowarka 22 kW

Najczęściej zadawane pytania

Czy mogę ładować z gniazdka 230V?
Tak, ale to najwolniejsza opcja (~2,3 kW - 3,7 kW, ponad 28 godzin na pełne naładowanie). Używaj tylko w sytuacjach awaryjnych.

Czy potrzebuję instalacji 3-fazowej?
TAK – Q11 i P11 (11 kW) wymagają instalacji 3-fazowej 16A. Q22 wymaga instalacji 3-fazowej 32A. Bez niej - z zwykłego gniazdka maksymalnie 3,7 kW (Q37).

Czy bateria zużywa się przy szybkim ładowaniu DC?
Tak, ale minimalnie. Po 50 000 km degradacja ~4%. BMW daje 8 lat gwarancji na baterię.

Czy mogę ładować na stacjach Tesla Supercharger?
Tak! Od 2024 roku wybrane stacje Tesla Supercharger w Europie obsługują samochody innych marek (w tym iX1). Moc do 130 kW.

Czy warto dopłacić za ładowarkę AC 22 kW?
Tylko jeśli masz dostęp do takiego źródła ładowania - w domu lub w pracy.

Podsumowanie

BMW iX1 to kompaktowy, premium elektryczny SUV o dobrym stosunku jakości do ceny. Nie ma największej baterii ani najszybszego ładowania, ale płaska krzywa ładowania i niska degradacja baterii czynią go rozsądnym wyborem.

Kluczowe informacje:

✅ Ładowanie AC: 11 kW standard (22 kW opcjonalnie)

✅ Ładowanie DC: 130 kW (10-80% w 29 min)

✅ Zasięg: 417-439 km WLTP (~260-380 km w praktyce)

✅ Podgrzewanie baterii przed ładowaniem DC

Potrzebujesz ładowarki do iX1?

👉 P11 – przenośna ładowarka 11 kW

👉 Q11 – przenośna ładowarka 11 kW

👉 Q22 – przenośna ładowarka 22 kW

Skontaktuj się z nami:
📧 Email: hello@amperepoint.pl

Źródła

  1. Elektrowoz.pl - "Nowe BMW iX1 xDrive30: 4,5 metra długości, 490 litrów bagażnika, w Polsce od września" (2022)
  2. Autokult - "Test: BMW iX1 xDrive 30" (2023)
  3. NaPradzie.pl - "Elektryczne BMW iX1 - zasięg, bateria i cena" (2022)
  4. Wyborkierowcow.pl - "BMW iX1 (2025) – cennik, wersje, ceny" (2024)
  5. BMWBlog.pl - "Biuletyn: BMW X1 2025" (2025)
  6. BMW.pl - Oficjalne dane techniczne BMW iX1
Powrót do blogu